Navigace
Naše nové spoty jsou rodinným příběhem s Miloněm Čepelkou
Natočili jsme sérii nových reklamních spotů. Hlavní tváří kampaně je populární český cimrmanolog, herec, básník, spisovatel a rozhlasový moderátor Miloň Čepelka. Nejen téma spotů, ale celé natáčení svědčilo o sdílení společných zájmů, ba o rodinném přátelství obou zúčastněných stran.
Miloň Čepelka je s námi spojený už mnoho let. A tak rozhodnutí realizovat nové spoty právě s ním, bylo přirozeným krokem, přestože sám pan Čepelka do svých 88 let neplánoval stát se reklamní tváří čehokoli. Natáčení se ujalo kreativní studio Inspirativ pod vedením režiséra Patrika Ulricha, který o Miloňovi před třemi lety natočil celovečerní dokument. Záměrem bylo vytvořit takovou reklamu, která by vycházela z nefalšované skutečnosti a odrážela opravdovost našich produktů.
Vznikly tři samostatné spoty, které představí oblíbené nápoje rodinné společnosti z Jizerských hor: horké Kitl Syroby, domácí limonády Kitl a přírodně perlivou minerální vodu Vratislavickou kyselku. Natáčení probíhalo v říjnu v malebném prostředí Nouzova u Semil, konkrétně v okolí Cimrmanovy nejnižší rozhledny na světě. Kameramanem a střihačem spotů je František Svěrák, což jen podtrhuje vícero přátelských vazeb nejen v přípravě scénáře, ale už samé myšlenky na jeho vznik. „V jednotlivých scénářích a příbězích reklamních spotů jsem se vždy snažil vycházet z poetiky Miloně Čepelky. K natáčení jsme přistupovali tak, jako by se jednalo o drobné epizody z jakéhosi rodinného seriálu, nikoliv o reklamu jako takovou. Tomu jsme přizpůsobili i přirozené svícení, ruční kameru a celkovou civilnost hereckého jednání. I díky tomu, že v reklamě hrála Miloňova skutečná vnučka Viktorka, by mohly spoty na diváka zapůsobit jako reálné epizody z jejich rodinného života, které jako jejich dlouholetý přítel důvěrně znám.“, dodal Patrik Ulrich, režisér a autor hudebního podkladu reklamních spotů.
Miloň Čepelka je dlouholetou ikonou české kultury, zejména díky své herecké kariéře v Divadle Járy Cimrmana, které je neodmyslitelně spjato s českým humorem a tradicí. Spojení se značkou Kitl není náhodné ani premiérové – „S Miloněm spolupracujeme dlouhodobě. Dal například hlas našim knihám o doktoru Kittelovi, my zase podpořili vydání jeho nové knihy Josefové. Jsme moc rádi, že tato spolupráce vyvrcholila v natočení skvělých reklamních spotů. Je to navíc vůbec první Miloňova televizní reklama a on je možná aktuálně vůbec nejstarším reklamním hercem. Opravdu moc si toho vážíme.“, uvedl Jan Vokurka, jednatel společnosti Kitl a první český vodní someliér.
Sám Miloň Čepelka natáčení jako reklamní ani nevnímal a ve svých letech si příležitost pracovat s vnučkou spíše užíval, přestože na kameře mělo být pocitově pozdní léto a ve skutečnosti nebylo ani deset stupňů. Vzpomněl přitom: „Kitl mě chytl hned, jak jsme jeho dobroty s manželkou ochutnali. A když jsme se krátce nato seznámili s Jendou Vokurkou a s jeho skvělými spolupracovníky osobně, z pouhého uznání se stalo přátelství a nefalšovaná hrdost na tuto značku kořenící v historii a vzdávající čest skutečnému Johannesu Kittelovi, legendárnímu doktoru Faustovi Jizerských hor.“.
Naše spoty vídat nejen na sociálních sítích, ale i jinde na internetu a televizních obrazovkách. Níže si prohlédněte všechny 3 spoty a také několik momentek z natáčení.